Sammanfattning av SÄSONGSFINALEN

Ojoj, äntligen har vi fått reda på det vi så länge undrat!! Här kommer en sammanfattning för er som kanske missade något eller som bara vill ha en recap :)
 
Så i början av avsnittet fick vi reda på att CeCe Drake är Charles, alltså A. Vi får reda på att hon blev skickad till Radley när hon var ganska liten för att hon försökte skada Alison (vilket målas upp som en olycka när hon berättar det) och för att hennes pappa tyckte att hon betedde sig annorlunda då hon som barn (när hon var pojke) gillade att klä sig i tjejkläder. Vi fick också reda på att Jessica DiLaurentis och CeCes moster var de enda som kände till henne och besökte henne på Radley. De begravde Charles på Carols gård och sa istället hej till en kvinna med namnet Charlotte. 
 
Vi får reda på att Charles och Bethany Young kände varandra och var vänner då de båda bodde på Radley. Vi fick se en scen där de båda satt på taket och lekte och Charles hade tjejkläder på sig. Då kom Marion (Tobys mamma) upp på taket och Charles ville inte att hon skulle se honom så, så han gömde sig och bad Bethany hålla Marion borta. Bethany knuffade ner Marion från taket och hon dog. Allt skylldes på Charles då Bethany sa att det var Charles som knufade Marion och han fick börja ta allt fler mediciner. Vi vet också att Jessica betalade en summa pengar för att få det att verka som att Marion tagit självmord.
 
Vi visste från tidigare att Bethany ogillade Mrs.D för att hon hade en affär med hennes pappa och i avsnittet fick vi reda på att hon hade tänkt skada Jessica "den där natten". Charlotte smet ut för att försöka skydda sin mamma och slog den hon trodde var Bethany med en sten i huvudet. Det visade sig sedan vara Alison och hennes mamma såg då detta. Men Bethany är ju också död? Ja! Det var Mona som dödade henne. Hon trodde att det var Alison och ville bli av med henne. Istället var det alltså Bethany.
 
Red Coat och Black Widow är samma person. nämligen Sara Harvey! Varför eller hur vet vi inte, men det kommer säkert en förklaring till det senare!
 
I slutet av storyn såg vi även hur CeCe gick till familjen DiLaurentis för att träffa sin mamma, men när hon kom dit var hon död. CeCe begravde henne, men vem som dödade henne är fortfarande obesvarat!
 
Såå, är ni nöjda med hur slutet blev? Själv tycker jag att det var lite tråkigt val av A, det kändes lite som att de bara ville få ett slut på det hela. Samma med Red Coat och Black Widow, är besviken på att det är Sara Harvey då vi knappt har sett henne. Diskutera gärna avsnittet med oss i kommentarerna :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag håller verkligen med om att det var en tråkig A.
Kanske var det för jag läste teorin på er blogg för några dagar sedan som stämde in men jag tycker ändå det va väldigt tråkigt och ganska skum historia egentligen. Blev besviken :/ Sen också att sara va red coat liksom va? Hon har varit med 1/2 säsong, det känns som att dom inte kom på nån annan lösning... Tror ni förresten vi kmr få reda på nått om tvillingen som va med i andra halloween avsnittet?

Svar: Ja, det var en hel del som blev besvikna! Det var lite skumt alltihopa. Ja det var lite konstigt att Sara var red coat eftersom vi knappt känner henne. Men Marlene har lovat att utveckla det i 6B! Jag vet faktiskt inte om vi kommer få veta mer om det. Ska försöka ta reda på det! - J
Pretty little liars Fanblogg

2015-08-13 | 16:16:03
Postat av: -A

Jag hade mina teorier om att CeCe var A och att Sara var red Coat men jag blev ändå lite besviken över att Sara både var R.C och B. W. Jag hade hoppats på någon mer som är mer involverad i serien. Jag tyckte det var någonting skumt med Sara från första början.
Var inte Sara den andra R.C som tillsmmans med Ali räddade tjejerna från branden i 3x24?
Jag fick också en känsla över att de bara ville få det överstökat.

Svar: Jaa hon blev ju inte introducerad i serien förrän 4x18 och hur ska vi då ha kunnat tolka ledtrådarna innan det avsnittet till Sara? Tycker det är jättedumt bara! Jo, det var Sara som hjälpte till att rädda tjejerna i det avsnittet! :)
-I
Pretty little liars Fanblogg

2015-08-13 | 18:04:18
Postat av: -C

Samma här! Jag tyckte att valet var så tråkigt och jag trodde faktiskt först att dom skojade med oss, eller att CeCe inte var "stora" A, typ som med Tody & Spencer osv.
Jag trodde att Wren skule vara A, CeCe skulle vara Red Coat & att Jenna eller Melissa var Black Widow.

Svar: Ja det kändes lite konstigt. men skönt att veta. Däremot är jag chockad över valet att ha Sara som Red Coat och Black Widow. Vi får se vad som händer i kommande säsonger helt enkelt :)-I
Pretty little liars Fanblogg

2015-08-13 | 18:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback