Sammanfattning av 7x01

Okej, nu är PLL äntligen tillbaka och första avsnittet på säsong sju tyckte jag var en riktigt bra start på (vad vi vet och tror är) den sista säsongen. Tjejerna får veta från Uber A att de måste lämna in bevis för vem som faktiskt dödade Charlotte om de vill få tillbaka Hanna som är inlåst och fången, av Uber A. Tjejerna + Ezra, Caleb, Toby & Mona slår ihop sig och samarbetar för att ta reda på vem som dödade Charlotte för att få tillbaka Hanna. Det märks tydligt hur mycket Caleb kämpar för detta då han uppenbarligen fortfarande älskar henne. Till slut kommer de fram till att de antar att det var Alison eftersom Aria såg en blond tjej med en röd jacka vid kyrkan den natten Charlotte dog. Denna röda jacka hittar Emily och därmed drar de slutsatsen att det var Alison som dödade Charlotte eftersom det var vid denna kyrka som Charlotte dog. Caleb springer mot Uber A och lämnar över tröjan och sedan slutar avsnittet med att Elliot (Alisons man) anklagar Alison för att ha mördat Charlotte, vilket gör att vi ställer oss frågan: Är Elliot Uber A?
 
Vi får även träffa Mary Drake som sägs vara Jessicas tvilling, men frågan är vad hon har för roll i detta.
 

A meddelanden: "A lie for a lie, an eye for an eye. The bell tolls for Hanna. A.D."
Personer som inte var med i detta avsnitt: Sara, Jason, Mike, and Melissa.

 

 
 
Jag gissar fortfarande på att Wren eller Aria är några av "the bad guys". Jag vet inte varför jag tycker så men jag har alltid haft den baktanken!
 

VAD TYCKTE NI OM AVSNITTET? TROR NI HANNA KOMMER KLARA SIG?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback