Tankar om avsnittet | Vinterpremiären 6x11

Då var PLL igång igen! Vad tycker ni om vinterpremiären? Jag tyckte avsnittet var riktigt bra och att det var en grym start på andra delen av säsong 6. Här kommer en liten recap på avsnittet blandat med egna tankar.

 

För det första så var det grymt kul att se tjejerna fem år äldre. De passar mycket bättre i dessa roller när de spelar sin riktiga ålder och man känner att de har vuxit upp och blivit mer mogna. Dessutom var det väldigt intressant att se dem tillsammans i Rosewood igen när det "inte hade setts" på fem år.

 

Här kommer några punkter på saker vi har fått reda på efter avsnittet...
- Radley har blivit till ett hotell, väldigt exklusivt hotell
- Ezra har släppt en bok och är inte tillsammans med Aria längre. Jag dog lite när de bytte blickar inne på the Brew... det finns något där mellan dem fortfarande, jag kan se det! Men Aria är ihop med någon annan som heter "Liam", ingen som vi träffat ännu.
- Emily tar piller utan att berätta det för någon. Vad är detta för piller tro?
- Vad är det som har hänt med Sara Harvey? Det blev en stor reaktion hos tjejerna när Sara kom till begravningen i sin svarta slöja. Kan det ha hänt något speciellt som vi inte vet?
- Emilys pappa har gått bort - vila i frid pappa Fields!
- De har valt att visa textmeddelanden på ett nytt sätt - vad tycker ni om detta?
- När Toby sa: THE BROTHERHOOD OF EX BOYFRIENDS haha så grym.
- Viktig fråga... vad är det som sker mellan Caleb och Spencer?? Jag hoppas bara att det inte är något som leder till "mer än vänner"... känner helt ärligt ingen connection mellan dem förutom att de är goda vänner.
- CeCe/Charlotte/A blev mördad i kyrktornet. VEM DÖDADE HENNE?

 

Okej, har ni några teorier? Förmodligen har vi en ny A, som kallar sig för Uber A och är troligen ansluten till CeCe på något vis. Vi ser även en liten kamera i tjejernas hotellrum, någon sitter alltså och spionerar på dem. Men varför ska denna nya Uber A ha något med tjejerna att göra när de inte ens gjort något? Det känns lite som att detta avsnitt var lite av en kopia på seriens första avsnitt. Jag menar... Charlotte kanske inte ens är död?

Karaktärer som inte var med i detta avsnitt: Jason, Mike, Melissa, Wren. Wren är fortfarande en misstänksam karaktär enligt mig och Marlene har lovat att han kommer tillbaka... hmm.

 

Vad tycker ni om avnittet? Vad har ni för tankar och teorier? Lever Charlotte? Vem är Uber A? Diskutera avsnittet med oss i kommentarerna!


Kommentarer
Postat av: A

Hm, undrar om Sara harvey vet något eller vad hon har gemensamt med A (Cece/Charles). Hon är ju red coat och de verkade sammarbeta, men varför? Hur är Sara relaterad till att Cece eftersom att hon hjälpte till? Och sen undrar jag också vem som dödade Cece nu. En ny A? Über A? Kanske Lucas som det funnits teorier om. Marlene skrev på Twitter att Lucas på något sett är inblandad i någon av grejerna som händer, något sånt. Kan kanske personen som dödade Alisons mamma vara samma person som nu dödade Cece. Frågan är bara vem. Men jag tror nog att Cece är död på riktigt eftersom man såg henne ligga där på begravningen. I trailern har man sett att se verkar tro att Aria har något att göra med mordet, men jag tror nog inte det eftersom att de alltid brukar lura oss att tro att det är någon annan ett par gånger innan riktiga mördaren avslöjats. Hm, undrar verkligen vem det är och vad personen har för motiv, och som jag skrev innan om det är samma mördare som till Allisons mamma och om de var samma person som verkade spionera på tjejerna.

Svar: Jag antar att Sara har något med alt att göra just med tanke på att hon var Red coat och att vi inte riktigt fått någon förklaring till det. Hon vet säkert mer än vad vi tror! Det är mycket möjligt att det var samma person som dödade Jessica som dödade CeCe, det tror jag ganska starkt på. Jag tror inte heller att Aria hade något med mordet att göra utan att de bara vill lura oss lite igen, hon är nog lika oskyldig som första gången allt hände. Vi får hoppas att vi får svar på våra frågor under seriens gång :)-I
Pretty little liars Fanblogg

2016-01-15 | 17:15:20
Postat av: Anonym

Hej. Vart kan man kolla på seriena ??

Svar: Ni kan titta på serien här på bloggen. Kika i menyspalten till vänster, där kan du välja säsong och titta på alla avsnitt! - J
Pretty little liars Fanblogg

2016-01-16 | 00:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback