Svar från frågestunden!

Jättekul att så många hade frågor att ställa, jag har gjort mitt bästa för att svara så bra som möjligt på alla :) Hoppas ni tycker det är roligt! Har ni fler frågor ställer ni de bara i kommentarsfältet så svarar vi där!
 
1. Har ni bloggare egna bloggar? I så fall, kan ni länka dem?
 
Ja det har vi! Josephines blogg hittar ni HÄR och min (Isabelles) nystartade blogg hittar ni HÄR. Caisas blogg finns HÄR. Linns blogg har ni HÄR. Klicka bara på länkarna så är ni varmt välkomna till våra personliga bloggar!
 
2. Hur hittade ni serien och fastnade vid den första gången ni såg den?
 
Jag hittade serien när den gick på mornar på tv3. Jag såg ett avsnitt från början av säsong 2, det då Ian hittades med självmordsbrevet, och ja, jag fastnade direkt! När jag såg det avsnittet var jag tvungen att se hela serien från början och sedan se alla kommande avsnitt :)
 
3. a) Vem tro ni är A? b) Vilket är ert favoritavsnitt? c)Favorit par? d) Ser ni serien live? e) Har Sasha Pieterse några syskon?
 
a) CeCe, det kan ju inte vara något sammanträffande att hon har samma initialer som Charles, eller? Och sen har det varit många ledtrådar om Frankrike och Paris, vilket var det senaste stället vi visste vart hon var på. Men jag är jätteosäker, man vet ju aldrig med pll! 
b) Favoritavsnitt är svårt att svara på, jag har några stycken jag väljer mellan! Några är 1x19, 2x25, 4x12, 4x24 och 5x25, finns många fler men de jag kommer på nu :)
c) Ezria säger jag på den!
d) Nej, det går så sent och jag har annat att stå i på dagarna. Men det vore kul att göra :)
e) NEJ, Sasha är ensambarn!
 
4. a) Vad går ni för linjer på gymnasiet om ni fortfarande går där? b) Jag har gjort slut med min pojkvän nyss och är fortfarande ledsen, hur kan de i Pretty Little Liars komma över de så fort och hitta nya direkt?
 
a) Linn har tagit studenten, men när hon gick i skolan läste hon Estet- teater. Josephine har också tagit studenten och gick Estet- Estetik & Media. Jag (Isabelle) har mitt sista år kvar och går ett program som heter Kemi/Fysik. Caisa går inte på gymnasiet ännu. 
b) Det är klart du får vara ledsen, man måste ju komma ihåg att pll bara är en serie! De kommer över sina killar fort och hittar nya för att vi ska ha något att titta på :) Känn ingen press!
 
5. a) Hur kom ni på att starta en blogg? b) Hur gamla är ni? c) Tittar ni på någon mer serie, vilken/vilka i såna fall? PS. älskar eran blogg <3

Tack för de gulliga orden, kul att du läser bloggen!
 a) (Linn svarar) Jag älskar att blogga och tyckte själv att det var roligt att läsa andra fanbloggar om PLL, men tyckte inte att det fanns någon riktigt bra, så jag startade en egen där jag la upp det jag tyckte var värt att läsa om!
b) Linn är 19 (Snart 20), Josephine är 18, Jag (Isabelle) är 17 (snart 18) och Caisa som extrabloggar är 13. 
c) Jag tittar på flera andra serier, t.ex. The Originals, The Walking Dead, Orange is the new black och så serier som inte sänds längre, som Gossip Girl och One Tree Hill! :)
 
6. Kan ni inte förklara det där med att Toby och Mona har varit A?
 
Jag kan göra ett försök! 
Mona blev retat av Alison i skolan och Hanna var Monas enda vän. Mona trodde att Alison skulle ta Hanna ifrån henne och ogillade henne ännu mer för det. När Alison sedan "dog" kom Hanna närmre sina gamla vänner (de andra tjejerna) och då blev Mona arg och började skicka meddelanden som A, i hopp om att Hanna skulle vända sig till Mona. Mona kallas Original A, då hon var den första att avslöjas som A. Hon avslöjades som A i säsong 2, men i säsong 3 arbetade hon för Red Coat som en del av ett A-team, som hon sedan blev utslängd från i sista avsnittet av säsong 3. Däremot fick Mona psykbryt och hamnade på Radley i säsong tre, då behövde hon ha Toby som hjälpreda. Toby blev då en del av A-teamet men har aldrig varit A. Han var med i teamet för att få reda på information och kunna skydda Spencer (säger han själv iallafall). 
Hoppas det klarnade upp lite!
 
7. Varför blir man galen efter varje avsnitt?
 
Återkom om du kommer på ett bra svar på den frågan är du snäll, undrar nämligen detsamma! ;)
 
8. a) Tror ni att det bara är ett samanträffande att Cece Drake har samma initialer som Charles DiLaurentis? b) Vem tror ni är -A?
 
a) Jag tror inte att det är ett sammanträffande, allting är alltid uttänkt inom pll. Något samband har det nog!
b) Kanske CeCe? Har alltid sagt Wren, men han har inget motiv egentligen och har inte synts till på väääldigt länge. Har ingen aning faktiskt!!
 
 
 9. Jag tror inte cece är A som måmga tror. För att I.marlene* king har sagt att A har varit med i pilot avsnittet och det har inte cece! Aja det är bara jag men en fråga till er : vem är eran favorit av tjejerna (alison med)?♥ 
 
Gällande att A ska ha varit med i pilot-avsnittet rörde det Mona när hon var A. Den A som är idag tog över spelet efter Mona, och kan därför inte förväntas att ses i piloten :) Oj, vad svårt att säga en favorit. Jag säger nog Spencer på den. Tycker att hon är klipsk och har en fin stil, gillar henne skarpt som karaktär helt enkelt!
 
10. Vem tror ni är A?

Jag vill säga pass på den. Har ingen aning, men drar till med Cece bara för att det vore lite kul. Däremot skulle det vara en häftig plot twist om Mona fortfarnde var A! :)
 
11. Hur vet ni hur många läsare ni har? Ungefär då?

Vi har ett diagram som visar antalet besökare per dag, så så håller vi koll på hur många som läser :) Det är i genomsnitt 100 unika besökare om dagen, men 200 sidvisningar. På dagarna avsnitten läggs upp är det 250 unika besökare i snitt och ungefär 500 sidvisningar! När det sänds säsongsfinaler och premiärer kan det bli uppåt 500 unika besökare.
 
12. a)Vilka/Vem misstänker du är A? b) Om du fick välja vilken karaktär som helst i PLL, vem skulle du vilja dejta?
 
a) Jag har inget bättre svar än CeCe just nu, även om det var längesedan man såg henne och hon kanske är "för misstänkt" så säger jag CeCe. 
b) Ezra!! Tycker han är charmigast av killarna och har allt man kan vilja ha. Han är en gullebabe!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket diagram använder ni?

Svar: Om man bloggar med blogg.se finns det ett stapeldiagram som funktion på översiktssidan,det fungerar jättebra för att se hur många som läser bloggen :)
-I
Pretty little liars Fanblogg

2015-07-04 | 11:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback