Spekulationer och teorier

Jag har läst lite spekulationer och teorier här och var på internet, och tänkte skriva upp 5 av de här på bloggen. Vad tror ni om dessa?
 
1.)  I “Welcome to the Dollhouse," Spencer Hastings rullade filmen på A's projektor och visade för blotta ögat, att DiLaurentis familjen har ett barn till - en blond pojke som är mycket lik en annan blond pojke i serien, Jason. Vi vet att Alison och Jason tillhör DiLaurentis klanen, men enligt alla spekulationer, hade Mrs DiLaurentis en till son samtidigt som hon hade Jason! Ännu en grej, om denna teori stämmer, innebär det att Spencer och Melissa har en till halvbror, och att Mr Hastings har ett tillkärleksbarn!
 
2.) Andrew Campbell har poppat upp runt Rosewood mycket under de senaste avsnitten, och fansen tror att han kunde varit den länge förlorade DiLaurentis tvillingen. Det verkar faktiskt som en parallell till säsong 2 när Mona Vanderwaal växte närmare flickorna. De blev nära och sedan avslöjade hon sig själv som original A. Detsamma gäller för Andrew. Dessutom visade det sig att A's lya var belägen på Campbell gård. Tjejerna borde inse att något är allvarligt fel här. "Campbell" visas bokstavligen vid flera tillfällen i serien, men Aria ifrågasätter honom aldrig. Kom igen Aria, du måste fatta att Andrew är mer än lite obehaglig!
 
3.) Vissa PLL fans - och även skrivarna - fortsätter att hänvisa till showens källmaterial: Sara Shepard's PLL böcker. Även om Alison inte är karaktären med en tvilling, har Marlene King Tammin Sursok (Jenna Marshall) hintat att vi kan se dubbelt av någon annan! Ända sedan finalen, har teorier cirkulerat att Jason DiLaurentis faktiskt kan vara hans tvillingbror i förklädnad. Denna handlingen var det i böckerna, bara det att flickan DiLaurentis hade en tvilling: Alison var faktiskt Alisons tvilling då hon använde hennes namn för att undgå att hamna i ett dårhus. Även om det inte har verifierat det, har showen hintat tvillingar hela serien, så vi borde absolut hålla ett öga på Jason.
 
4.) "A" är Charles, men vem sjutton är Charles? Enligt en färsk tweet av Marlene King kan det vara någon som vi har träffat innan som just använder "Charles" som ett alias. CeCe Drake är fortfarande på toppen av mångas "A" listor, och jag tror inte att man ska glömma bort henne bara för att "Charles" är A. Såvitt PLL fans beträffar är alla i Rosewood fortfarande misstänksamma, minus de 4 lögnare (tjejerna), Alison och Mona. (Ärligt talat, om Spencer, Hanna, Emily, Aria, Alison eller Mona har på något sätt byggt ett helt dockhus, kapat en fängelse skåpbil, kidnappat en grupp vuxna flickor, och sedan bestämde sig för att hålla de fast i ett hus för att undanröja varje misstanke, kommer jag gärna ge henne stående ovationer). Så ja, jag har länge trott att Aria har varit A, men nu börjar jag släppa den tanken.
 
5.) Okej läs noga nu. Showen har antydningar på tvillingflickor under en längre tid - två gula klänningar och berättelsen om tvillingflickor under Halloween. Men i filmen som Spencer hittade under finalen, var det två pojkar som verkade vara i samma ålder och såg mycket lika ut, som om de skulle kunna vara tvillingar. Mrs DiLaurentis frågade även dem att pussa på sin syster, så vi vet att de är relaterade till Alison. I julavsnittet, ville Mrs. D dölja det faktum att det fanns två gula klänningar från Alisons far. Tänk om en klänning var faktiskt för Alis bror? Och även om rosa inte nödvändigtvis är en "tjej" färg, är det intressant att notera att en av pojkarna i videon bär rosa skosnören medan den andra har blå. Detta vara lite udda. Fans har tänkt att Charles faktiskt kan vara Alisons bror. Kanske skickades brorn till Radley för att han ville vara en flicka, och detta var oacceptabelt i DiLaurentis hushållet. Mrs. D besökte "Bethany" på Radley. I det här fallet har Bethany definitivt ett motiv att skada DiLaurentis familjen. Denna teori kan låta långsökt, men vad som helst kan hända i Rosewood.
 
 
Vad tror och tänker ni om dessa spekulationer?

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske ni kan berätta om annat filmer eller series som ni gillar och tipsat åt oss att kollar på filmer? heller förslag åt oss?

det vore rolig om ni kan hittar något filmer som handlar om förälskar i lärare? då förslag till oss?

Svar: Ja det kanske vi kan göra i något inlägg :) -I
Pretty little liars Fanblogg

2015-04-06 | 18:01:01
Postat av: Saga Ohman

Jag tror själv att de är tvillingar, men jag vet inte om just Andrew är Charles, i säsong 1 så får man se Jason i brunt hår, när han kommer till Alis minnes ceremoni, de jag sagt det till säger att de bara bytt skådis men det tror jag inte jag tror att Charles har bytt plats på Jason och sig själv, alltså satt in Jason på Radly och sagt att han är Jason. Så jag tror att "Jason" som vi har fått se är Charles hela tiden, sen har vi olika frågor som varför någon försökte döda honom i hissen i en av avsnitten, jag tror det var någon som upptäckte att det inte var Jason utan Charles och försökte döda honom, men Charles döda honom först. Det kan vara en anledning till att Mrs DiLaurentis inte ringde polisen när Ali blev slagen i huvet natten hon försvann, ja för att hon så klart på något sätt vill skydda sin son. Eftersom annars hade i alla fall jag ringt polisen om någon dödade min dotter och jag såg vem. Det är min teori och jag hoppas den inte var för kompliserad.

Svar: Intressanta tankar! Däremot tror jag att de faktiskt bara bytte skådespelare på Jason, men det kanske betyder något, vad vet jag :) Ska bli spännande att se hur allt hänger ihop!
-I
Pretty little liars Fanblogg

2015-04-10 | 18:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback